Sunday, January 18, 2009

Tko nas to pljačka: Sanaderova Vlada ili HEP?

Ante Rokov Jadrijević, dipl. ing. El/tronike 16. siječanj 2009.

Uredništvu portala Hrvati-Amac (amac.hrvati-amac.com)

Tko nas to pljačka: Sanaderova Vlada ili HEP?

Prije tjedan dana slučajno sam naletio na dio jedne TV emisije u kojoj je govorio gosp. Tomislav Dragičević, predsjednik uprave INE. On je baš u tom trenutku rekao da je HEP poskupio električnu energiju svojim potrošačima za svega 20 posto! Dakako, to je bila najobičnija laž, te sam odmah potražio pismo mog lokalnog HEP-a, odnosno ElektroIstre Pula, pogon Buje od 01. 07. 2008. i pomno ga proučio. Sutradan sam otišao u Buje i zamolio prijem kod direktora pogona. On me je (kao i uvijek dosad) primio vrlo ljubazno i susretljivo i objasnio mi da on tu ne može ništa, jer tako je kako je.

A evo kako je: kada je svojom Odlukom od 12. lipnja 2008.g. Sanaderova Vlada odobrila HEP-u povećanje cijena električne energije „u prosjeku za 20 posto“, to se pravdalo ovako: poskupljenje električne energije rezultat je globalnih kretanja na tržištu, kako električne energije tako i energenata općenito (citat iz spomenutog pisma-obavijesti potrošačima).

Podsjetimo se malo: tada je barel nafte bio po cijeni od 147 USdolara, a već tri posljednja mjeseca je cijena barela nafte pala za najmanje 100 USdolara - ispod 45 USdolara, pa i ispod 40 dolara! Dakle, najmanje za dvije trećine. Razmjerno tomu su pale i ostale vrste energenata. Da je Sanaderova Vlada poštena, onda bi i cijene električne energije morale pasti barem za 40 posto. A to se nije dogodilo. Pamtimo kako je naša (Dragičevićeva!) INA dva mjeseca odbijala sniziti svoje cijene goriva!

Narodu je rečeno da treba skupiti novac za gradnju najmanje tri nove elektrane, primjerice dvije TE i jednu nuklearnu elektrane. Ili dvije TE i jednu plinsku elektranu. No znajući kako Sanader nikad nije održao svojih 90 posto obećanja, vrlo je vjerovatno da je to njegov najnoviji trik, prljavi spin-trik, kako da napuni svoju praznu državnu blagajnu!! Imao je Sanader već pet godina vremena da sagradi barem jednu novu elektranu, pa što je onda čekao?? Dakle, radi se o novoj Sanaderovoj podvali!

Budući da je problem novih cijena električne energije, koje je Sanaderova Vlada odobrila HEP-u svojom Odlukom od 12. lipnja 2008.g., opći problem hrvatskih potrošača, ja sam očekivao da će o tomu progovoriti više naših Udruga za zaštitu potrošača. Nažalost, sve te Udruge kao da su netragom nestale. A nama su svaki slijedeći mjesec rasli računi za električnu energiju - i to ne samo za 20 posto, nego i za 100 posto! Najbolje će biti da to objasnim na svom vlastitom primjeru. Jer, sjetimo se jedne važne židovske izreke: kada, ako ne sada- gdje, ako ne ovdje- tko, ako ne mi sami

Dakle, evo kako je to u mojem slučaju: u onom spomenutom pismu-obavijesti HEP-a, pogon Buje ja sam svrstan u kategoriju potrošača do 3.000kWh godišnje, kojima će se iznos računa povećati za 10%. Međutim, račun za mjesec studeni prošle 2.008.g. mi je iznosio 294 kune, dočim je godinu dana ranije za taj isti mjesec iznosio 169 kuna! A to nije povećanje za 10% ili 20%, nego je to povećanje za preko 70 posto!

A idući mjesec prosinac mi je račun iznosio čak 347 kuna, a u siječnju ove 2009.g. iznosi čak 401 kunu! A to je u odnosu na godinu dana ranije najmanje 90% više!

Sada mučim muku kako da platim taj račun, jer mi moja skromna penzija novog umirovljenika nije dostatna ni za prvih 15 dana u mjesecu. Sanaderova Vlada problem novih umirovljenika nekako već rješava, ali to ide jako sporo, jer je Sanader ziheraš i nema odlučnosti da bilo što riješi do kraja. On uvijek stane na pola puta. A ja sam mu o tome napisao odličan prijedlog (i poslao ga njemu, ali i Komu Treba: amabasadoru EK/EU gosp. Vincentu Degertu!). Naime, predložio sam gosp. Sanaderu da njegova Vlada usvoji švicarski model, odnosno usvoji švicarski mirovinski zakon, koji je najpošteniji na svijetu! Primjerice, najniža mirovina u Švicarskoj iznosi 2.500 SF-franaka, a za najniža zanimanja (primjer čistačice), koja bi morala imati mirovinu od svega 1.200 SFr, švicarska Vlada njima doplaćuje još 1.300 SFr do minimalne mirovine od 2.500 SFr. U obrnutom slučaju (liječnika specijaliste ili predsjednika Vlade), mirovina se ograničava na 8.500 SFr. (iako bi po našem modelu bila preko 40.000 SFr!). I nema nikakvih iznimaka kod Švicaraca! Nema privilegiranih mirovina, nema zaslužnih mirovina, nema tzv. punih mirovina (kao kod naših sudaca!), itd. A mi takvih imamo najmanje 200.000 !!

I još nešto: a kod nas je omjer mirovina čak 1:30 !! Slijedi brojčani primjer: i to primjer budućeg umirovljenika Stipe Mesića kroz godinu dana.

Bilo bi jako dobro primjeniti švicarski model mirovina i na budućeg umirovljenika Stipu Mesića! Recimo da, umjesto mirovine od 30.000 kuna (što je oko 4.110 eura), plus njegov ured, dva tajnika, vozača i službenog automobila, te dva tjelesna čuvara, Stipe Mesić dobije samo mirovinu od 7.500 kuna i ništa više! Dakle, oko 1.000 eura. A i to bi mu bilo previše! A zašto? Zato što je mirovina Vaclavu Havelu bila određena na svega 430 eura (o tome je sjajno pisao ing. Delalić iz Zagreba u tadašnjem Vjesniku, dok još nije u Vjesnik uvedena Sanaderova cenzura!

A Vaclav Havel je bio neusporedivo bolji Predsjednik Češke Republike, nego je to naš Ciganin - Predsjednik ovih posljednjih devet godina!! Zar je Stipe Mesić deset puta bolji i zaslužniji od Vaclava Havela?!?

Držim da premijer Sanader mora što prije ukinuti taj Šeksualni zakon, koji je na sramotu Hrvatske, ali i - EU-a! Upravo zato će i ovaj tekst biti poslan Komu Treba: Mr. Vincentu Degert-u, kao i njegovom budućem nasljedniku u Zagrebu! Zar Europskoj uniji treba jedna ovakva Šeksualna pravna država? I ovakvo Šeksualno Kivosuđe, koje nam je svojim namjerno lošim zakonima skrojio šeksualni manijak Vladimir Šeks!?

Ante Rokov Jadrijević, dipl. ing.

No comments: