Vecernji.hr/Kolumne/Ivanka Toma: 'Milanoviću, drži gaće!/6.
travnja-aprila 2012.
Ivanka Toma
Milanoviću,
drži gaće!
J. Kosor je dopustila da nam europski
činovnici u pero diktiraju zakone koji nemaju veze ni s pravom ni životom
Uvodna napomena
(A.R.J.)
Pozor! Zucker kommt zuletzt!
Znamenita novinarka
Večernjeg lista 'drugarica' Ivanka Toma doima se kao stalna
glasnogovornica Udbe (i ne samo Udbe
..., čitali smo davno nešto i o njenim vezama u engleskoj tajnoj službi MI6). Drugim riječima – sjedi ta Ivanka
na dvije stolice. I to vrlo znalački radi. Stoga pomno pročitajte što ovaj put
peče tu opskurnu novinarku, naročito
glede postavljanja ministra K-Radimira Čačića u Nadzorni odbor INE !!
A i taj nam je poznat iz onog mog
komentara 'Otac Udbaš, sin Udbomafijaš'!
Dakle, opet tu ona stara pjesma 'Ima neka tajna veza'.
*
* * * * *
Ne bi li što prije
završila pregovore s Europskom unijom, HDZ-ova vlada vođena Jadrankom Kosor
pristajala je, doslovno, na sve i svašta. Dopustila je da nam europski
činovnici u pero diktiraju zakone koji nemaju veze ni s hrvatskom pravnom
praksom ni s realnim životom.
Kako su europski
činovnici navikli da se pred njima skidaju gaće, aktualne se ministre dovodi u
situaciju da gotovo za svaku promjenu zareza u zakonu moraju trčati u Bruxelles
i raportirati što su i zašto napravili.
Ministar pravosuđa Orsat Miljenić tako je dobio packe za
izmjene Ovršnog zakona. Ukinuo je javne ovršitelje procjenjujući da oni ne bi
donijeli nikakvu korist, nego bi još dodatno zakomplicirali i poskupili ovrhe, a u EK-u su ga zbog toga pozvali na red.
No, lako još za to što je Miljenić morao objašnjavati da mu je ovrha putem Fine
efikasnija.
Njegov kolega, ministar policije Ranko Ostojić još nije dobio zeleno svjetlo iz Bruxellesa za izmjenu Zakona o policiji, što već počinje imati ozbiljne posljedice. Stvar je u tome da prije nego što izmijeni taj zakon Ostojić ne može učiniti nikakav pomak u policiji – organizacijski, kao ni kadrovski. Tako već četvrti mjesec policija funkcionira kao da i nije došlo do promjene vlasti. Stvarno je vodi garnitura koju je postavio trenutni pretendent za funkciju predsjednika HDZ-a, Tomislav Karamarko. Ostojić si je imenovao dva-tri najbliža suradnika i doveo glasnogovornicu. I to je sve. Smijenio je samo nekoliko HDZ-ovaca u MUP-u, ali tako da ih je postavio za svoje savjetnike, pa ih sada ima ukupno sedam.
Njegov kolega, ministar policije Ranko Ostojić još nije dobio zeleno svjetlo iz Bruxellesa za izmjenu Zakona o policiji, što već počinje imati ozbiljne posljedice. Stvar je u tome da prije nego što izmijeni taj zakon Ostojić ne može učiniti nikakav pomak u policiji – organizacijski, kao ni kadrovski. Tako već četvrti mjesec policija funkcionira kao da i nije došlo do promjene vlasti. Stvarno je vodi garnitura koju je postavio trenutni pretendent za funkciju predsjednika HDZ-a, Tomislav Karamarko. Ostojić si je imenovao dva-tri najbliža suradnika i doveo glasnogovornicu. I to je sve. Smijenio je samo nekoliko HDZ-ovaca u MUP-u, ali tako da ih je postavio za svoje savjetnike, pa ih sada ima ukupno sedam.
Veliki problemi koji
prijete političkim i gospodarskim posljedicama proizlaze iz Zakona o
sprečavanju sukoba interesa i Zakona o državnim službenicima.
Ti su propisi prepuni nebuloza što su ih činovnici iz Bruxellesa izdiktirali službenicima Jadranke Kosor prezentirajući ih kao paket antikorupcijskih mjera.
Ti su propisi prepuni nebuloza što su ih činovnici iz Bruxellesa izdiktirali službenicima Jadranke Kosor prezentirajući ih kao paket antikorupcijskih mjera.
Posljedica su pritisci koji dolaze iz europske prijestolnice
kako bi se Milanovićevu vladu
spriječilo u naumu da u NO Ine imenuje dvojicu članova Vlade – Slavka Linića i
Radimira Čačića
Ispada da država u naftnu kompaniju čije poslovanje spada u njene strateške interese ne bi smjela postavljati svoje ministre, i to zato što se iz bruxelleskih antikorupcijskih šablona zaključuje da prednost uvijek moraju imati javni natječaji!? A sve to Hrvatskoj se nameće u okolnostima (o kojima se sve glasnije govori) kada mađarski MOL upravljačka prava u Ini koristi da marginalizira hrvatske članove uprave. Vlada ima pravo i dužna je u Inu postaviti svoje ljude koji pak moraju učiniti sve da zaštite hrvatske interese. Bez obzira na kritike i potencijalne negativne ocjene koje će se navesti u izvještaju Europske komisije o monitoringu, Milanović ovdje ne smije popuštati i saginjati glavu poput Jadranke Kosor.
Ispada da država u naftnu kompaniju čije poslovanje spada u njene strateške interese ne bi smjela postavljati svoje ministre, i to zato što se iz bruxelleskih antikorupcijskih šablona zaključuje da prednost uvijek moraju imati javni natječaji!? A sve to Hrvatskoj se nameće u okolnostima (o kojima se sve glasnije govori) kada mađarski MOL upravljačka prava u Ini koristi da marginalizira hrvatske članove uprave. Vlada ima pravo i dužna je u Inu postaviti svoje ljude koji pak moraju učiniti sve da zaštite hrvatske interese. Bez obzira na kritike i potencijalne negativne ocjene koje će se navesti u izvještaju Europske komisije o monitoringu, Milanović ovdje ne smije popuštati i saginjati glavu poput Jadranke Kosor.
Ne može se, i ne treba, glavnom kroza zid. Ipak, Vlada bi morala isposlovati
ispravljanje i onih nebuloza koje u ovom času nemaju (poput Ine) izravne
gospodarske posljedice, ali su politički neprihvatljive. Takav je primjer Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa.
Po diktatu europskih antikorupcijskih “stručnjaka” u Saboru se formira Povjerenstvo koje u kontroli dužnosnika ima policijske ovlasti, a istovremeno i ovlasti kažnjavanja.
Po diktatu europskih antikorupcijskih “stručnjaka” u Saboru se formira Povjerenstvo koje u kontroli dužnosnika ima policijske ovlasti, a istovremeno i ovlasti kažnjavanja.
Tako predsjedniku
države koji je izabran neposredno na izborima i ima mandat izravno od građana,
saborsko Povjerenstvo može izricati kazne.
Takvo što teško može proći na testu ustavnosti, jer
predsjednik države za svoje postupke može odgovarati jedino Ustavnom sudu, i to
u strogo određenim situacijama.
Još je niz apsurdnih zakonskih rješenja nastalih jer je bivšoj
vladi manjkalo kriterija, stava i pregovaračkog umijeća.
Aktualnoj vladi,
međutim, ona ne smiju biti izgovor za nečinjenje. Bez obzira na to što
Bruxelles traži, hrvatski propisi trebaju biti u službi hrvatskim građanima.
Uostalom, za to su dobili mandat.
Ivanka Toma
Večernji list
* * * * * *
Komentar Ante Rokova
Jadrijevića
Je li novinarku Ivanku Tomu
'iznenada' uhvatila amnezija?
Po njenom, odjednom
nam više ne treba ni EU, ni njena EK.
Pa nam stoga više ne treba ni saborsko Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa?
Možda nam to nije trebalo ni u vrijeme njenog voljenog, a nama krajnje odvratnog i mrskog bivšeg
Ciganina - Predsjednika Republike Stipe
Mesića, iza kojeg sada stalno ispadaju nove i novo afere, kao kosturi
iz ormara!
A počele su ispadati i afere iza ovog novog ljigavog
predsjednika YU-sipovića!
Je li to pravi motiv gornjeg članka novinarke Večernjeg
lista Ivanke Tome?
Stoga na kraju jedno pitanje za novinarku Ivanku Tomu i Glavnog urednika Večernjeg lista Gorana Ogurlića:
A kako to da i američki Predsjednici moraju odgovarati pred
svojim Senatskim istražnim odborom za nacionalnu sigurnost – u njihovim
najsumnjivijim stvarima i aferama. Sjetimo
se samo nekih američkih predsjednika – Nixona, Clintona, itd.
Ante Rokova
Jadrijevića, politički kritičar i blogger
Semper Paratus Croatiae (com)
No comments:
Post a Comment